בעלי עסקים שחושבים שטפסי יצירת קשר הם לא יותר משיטת תקשורת קלה שהם מספקים למשתמשים באתר האינטרנט שלהם, עושים טעות ענקית. טפסי יצירת קשר לא צריכים להיות רכיבים פסיביים של אתר אינטרנט שמקבלים משמעות רק כאשר למבקרים יש בעיה ומשתמשים בהם כדי לגלות דרך קלה לפתור אותה.
טפסי יצירת קשר מעולים מעוררים אנשים לפנות ולמלא תפקיד פעיל בנוכחות החברה באינטרנט. אבל מה הופך טופס יצירת קשר ליעיל באמת? מהן התכונות העיקריות של טפסי יצירת הקשר הטובים ביותר?
יצירת טופס צרו קשר יעיל
מה צריך לעשות כדי ליצור טופס יצירת קשר המספק גם את הפונקציונליות הרצויה וגם חווית משתמש נהדרת? אם אתם בתהליך בניית אתר לעסק או רוצים לשדרג את הטפסים באתר הקיים שלכם, שווה לכם לעבור על תכונות עיקריות אלו:
עיצוב פשוט
טפסי יצירת קשר מעולים צריכים ליצור איזון בין עיצוב ויזואלי לשימושיות. מעצבים מסוימים, בעת יצירת טופס יצירת קשר, עשויים להתמקד במראה שלו במקום בפונקציונליות שלו. זו טעות שעלולה לעלות לעסק הרבה.
טופס יצירת קשר אינו המקום לגופנים משוכללים, רקעים כהים או אלמנטים אטרקטיביים אחרים מבחינה ויזואלית שמסיחים את דעת המשתמשים ומקשים על תהליך השארת המשוב שלהם או תקשורת עם חברה כדי לקבל מידע. בעת עיצוב טופס יצירת קשר, התמקדו בשיפור הפונקציה הבסיסית שלו – איסוף מידע.
פשטות, בהירות, רקע בהיר, גופנים קריאים, שימוש זהיר בצבע ורשימות נפתחות, כולם קריטיים לשימושיות של טופס יצירת קשר.
טופס יצירת קשר מעוצב היטב מתאים לסכימה החזותית הכוללת של אתר האינטרנט, תואם את העיצוב של טפסים אחרים, ומהווה אלמנט אטרקטיבי בפני עצמו.
אורך נכון
למזעור מספר השדות בטופס יצירת קשר יש השפעה ישירה על יחס ההמרה שלו. שילוב של שלושה שדות בלבד בטופס יצירת קשר מבטיחה שיעור המרה של לפחות 25% – והוספת אפילו שדה אחד נוסף יכולה להוריד את הנתון הזה בצורה משמעותית.
הפחתת החיכוך היא בראש סדר העדיפויות, לכן הגדרת סדר הכרטיסיות והבהרה של איזה כפתור שולח את הטופס ואיזה מבטל אותו חיוניים לשימושיות של טופס יצירת קשר. נושא חשוב נוסף הוא אורך הרשימות הנפתחות. מחקר מראה שככל שתכללו פחות אפשרויות, כך ייטב. רשימה נפתחת אופטימלית צריכה לכלול לא יותר משלוש אפשרויות. אחרת, אתם מסתכנים ששיעור ההמרה ירד.
טיפול יעיל בשגיאות
טיפול טוב בשגיאות הוא נושא מרכזי לשימוש של טפסי יצירת קשר. משתמשים עושים טעויות, לכן עלינו לעצב טפסים שיטפלו בטעויות הללו וימזערו את הנזק. אתם בהחלט לא רוצים לגרום למשתמשים להקליד הכל מחדש, כפי שקורה לעתים קרובות מדי. זה מאוד מרגיז, ולכן סביר להניח שירתיע מישהו מליצור קשר עם עסק באמצעות טופס יצירת הקשר. טופס יצירת קשר שבנוי היטב מנקה רק את השדות שמשתמש מילא בצורה שגויה, ומשאיר את הנתונים בשדות האחרים ללא פגע. הודעות השגיאה חייבות להיות ברורות ולהנחות את המשתמשים, לעזור להם לתקן ביעילות את הטעויות שלהם.
כמובן, מניעת שגיאות על ידי מתן סיוע אינטראקטיבי למשתמש היא אפילו טובה יותר. כדי לשפר את השימושיות של טפסי יצירת קשר, הנחו את המשתמשים בתהליך של מילוי נכון של הטופס על ידי מתן הצעות ודוגמאות לתשובות נכונות.
תווית משמעותית יותר עבור כפתור "שלח".
ברור שקריאת הכפתור ששולח טופס כפתור "שלח" לא מניע משתמשים ללחוץ עליו. התווית הגנרית הזו פשוט לא עושה את העבודה. הפונקציה העיקרית של התווית לקריאה לפעולה צריכה להיות להזכיר למשתמשים מה הם יקבלו בתמורה ליצירת קשר עם עסק. בהתאם למטרה העיקרית של טופס יצירת קשר, תוכלו לשנות את התווית ל'קבל הדגמה חינם' או 'קבל הצעת מחיר בחינם', למשל. ראיית הודעה כזו מחזקת אוטומטית את המוטיבציה של המשתמשים לפנות לחברה.
לסיכום
יצירת טופס יצירת קשר אטרקטיבי, ידידותי למשתמש ופונקציונלי, המניע משתמשים לפנות ומקל על תקשורת עם עסק יכולה להיות מאתגרת, אבל זה בהחלט שווה את הטרחה. טפסי יצירת קשר הם לרוב נקודת האינטראקציה הראשונה בין לקוחות לעסק, ולכן טופס יצירת קשר נהדר יכול לחזק את אמינות המותג.