חנות וירטואלית היא אתר שתוכנן במיוחד למכירת מוצרים או שירותים. למרות שהאינטרנט מציג הזדמנויות גדולות ליזמות באמצעות פלטפורמות בניית אתרים, במיוחד בגלל עלות ההשקעה הנמוכה שהן דורשות, זה יכול להיות גם מתכון להרבה בעיות אם לא יודעים איך להשתמש בהן.
איזה מוצרים תמכרו?
כדי לפתוח חנות מקוונת, הצעד הראשון הוא להיות ברור לגבי מה אתם מתכננים להציע באתר. האם זה יהיה משהו משלכם או מוצרים שאתם קונים במחיר סיטונאי?
איספו מידע סביב השוק שאתם פועלים בו ונצלו את התשוקה וההתלהבות כיתרון תחרותי על פני המוכרים הגדולים ביותר. אם תבחרו בקטגוריה הנכונה, יהיה לכם סיכוי טוב יותר ליהנות מתהליך היצירה והניהול של העסק שלכם, שיצריך סבלנות ועבודה.
חשוב שתבצעו בדיקת שוק לגבי המוצרים ו/או השירותים המצליחים באינטרנט; לא הכל ניתן למכירה דרך הערוץ הזה. היבט נוסף שכדאי להקפיד עליו הוא המחיר שכן גם צרכני אינטרנט משתמשים באמצעי זה כדי למצוא מבצעים והנחות. קבעו מחיר אטרקטיבי עבור הלקוחות ורווחי עבורכם.
מה יהיה המחיר של המוצרים?
כאשר פותחים כל עסק, רגע הגדרת המחיר הוא אחד המורכבים ביותר. העסק חייב להיות בר קיימא ובו בזמן המחיר התחרותי; בעיקר אם מדובר במוצר עם תחרות גבוהה. ואם אתם נכנסים לשוק, קחו בחשבון שידרשו מאמצים מסוימים כדי למקם את עצמכם באינטרנט ושתוכלו למשוך ביקורים מלקוחות פוטנציאליים.
אם המחיר נמוך מאוד, אתם מפסידים כסף שלא מפצה על הזמן על המאמץ והמשאבים שהופעלו על הפרויקט. אם המחיר גבוה מדי, יהיה קשה להגיע ליעדי המכירות וגם אתם מסתכנים בהפסד לקוחות וכסף בדרך זו.
הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת, מעבר לעלויות המוצרים, הוא העלויות הקבועות שעשויות לכלול:
- הערך של שירות אירוח האינטרנט שלך, שבו החנות המקוונת שלך מתארחת באינטרנט.
- עמלות שנגבות עבור אמצעי תשלום ושליחויות.
- עלויות נוספות.
אז אתם צריכים לשקול את הערך של זמן העבודה שלכם, או מי שמנהל את החנות. לערך הכולל, עליכם להוסיף מרווח נוסף כדי להרוויח.
באיזו פלטפורמת מסחר אלקטרוני תשתמשו עבור החנות הוירטואלית שלכם?
בחירת פלטמורמת בניית החנות זו אולי אחת ההחלטות הכי חשובות שתיקחו. במידה ואתם רוצים לבנות חנות שתיהיה ללא תלות בשום גורם, הבחירה המושכלת תהייה פלטפורמת ווקומרס של וורדפרס, שבאמצעותה בניית חנות וירטואלית היא מקצועית ובעלת פונקציות מיוחדות ומותאמות לכל צרכי חנות אונליין, ועוד המון יתרונות בנושאי התאמות אישיות וניהול החנות.
כדי ליצור את החנות תכלו לבחור בין חבילות אחסון אתרים שונות התואמות לפלטפורמת מסחר האלקטרוני. אחסון אתרים מספק לכם את הבית, והפלטפורמה הווירטואלית מקלה עליכם להרכיב את החנות שכן היא ערוכה לסווג מוצרים, לקבוע מחירים ולהוסיף סל קניות שבו המשתמש מנהל את מה שהוא רוצה לקנות.
הפלטפורמה היא הכלי שמבטיח שתהליך הניווט והרכישה יהיה כמה שיותר פשוט ונעים למשתמשים. מכיוון שהוא גם מוכן לספק חוויה אינטואיטיבית, ושתוכלו להתמקד במכירה.
אמצעי תשלום וסליקה
על מנת לקבל את ההכנסות ממכירות בחנות, תצטרכו לקבל את הכסף בדרך כלשהי. ואם חושבים ספציפית על תשלומים בכרטיס אשראי, חשוב שיהיה חשבון עסקי כדי שהלקוחות יוכלו לשלם בצורה מאובטחת. יש גם אפשרויות לקבלת תשלומים באמצעות PayPal שעובדים טוב מאוד למטרות אלו.
בכל מקרה, תמיד יש לשלם עמלה כדי לקבל את הכסף. עם זאת, מדובר בהשקעה משתלמת.
למכור משהו שיש לכם עניין בו
אם אתם יכולים למצוא נישה שאתם אוהבים, זו אחת האפשרויות הטובות ביותר שיכולות להיות. אבל מכל הקריטריונים שפורטו לעיל, זה אחד הפחות חשובים.
הנקודה היא שכל מה שתעשו, ככל שתשקיעו, תהנו מזה יותר ויותר. וכשאתם עובדים על משהו ברצינות אתם הופכים להיות טובים בו, ועל ידי שיפור אתם בוודאי תהנו ממנו יותר ויותר. כך שניתן לרכוש את התשוקה וההנאה משוק ספציפי לאורך זמן ועבודה.
הנקודה היא שלא צריך להיות משוגע על המוצר, אלא על איך אתם עושים את הפעולות היומיומיות שלכם, השגרה. אם תתאמצו והעבודה מרגשת אותכם, בסופו של דבר, התוצאות יגיעו מהר יותר ממה שחשבתם.
הפעלו את החנות הוירטואלית והתחילו למכור
שקלו לקדם את החנות באמצעות תוכן, רשתות חברתיות ופרסום ממומן. אסטרטגיית חשיפה טובה תייצר גישה לחנות שלכם, וכתוצאה מכך, הרווחים יצדיקו את ההשקעה בשיווק.
זהו צעד קריטי להשגת הצלחה. אתם חייבים להפוך את החנות הוירטואלית שלכם למקום אטרקטיבי כי עד עכשיו אתם היחידים שמתעניינים בה. הצעד הראשון לקידום החנות המקוונת שלכם הוא הוספת כתובת האתר והתוכן בגוגל, דרך אתר התוכן של מנוע החיפוש.
לאחר מכן תוכלו לשקול להרחיב את התוכן, מביקורות על המוצרים, מאמרים קשורים או כל מידע שימושי שמשמש למשוך אנשים לאתר. למרות שהדבר העיקרי לקידום חנות מקוונת הוא אסטרטגיית SEO טובה (אופטימיזציה למנועי חיפוש) אתם יכולים לסמוך גם על שיווק ממומן, באנרים פרסומיים ורשתות חברתיות.
לאחר שהכל מוכן לתחילת המכירות, תצטרכו להעלות את המוצרים הזמינים ולהקצות מחיר. אתם צריכים שיהיה הכל מוכן, כך שכאשר משתמשים נכנסים, הם רק צריכים לעשות כמה קליקים עד שהם קונים מוצר ויעברו לאזור התשלום.
שבו ותהנו לראות את המכירות מגיעות – אבל אל תורידו את הרגל מהדוושה. חנות וירטואלית דורשת זרם קבוע של תחזוקה, החל מהרצת עדכונים ועד לניהול ה-SEO שלך, אז שמרו אותה עדכנית ומעודכנת בכל עת כדי לראות תוצאות מצוינות.